Las playas de Esmelle versus ¡¡¡Maravillas!!!

13/06/2009, Paulino Gasalla

​​

Alejandro Porto Leis (1897-1938), último alcalde democrático do Concello de Serantes entre 1931 e 1934,era un interesante escritor e colaborador en diversas publicacións, ademais de novelista, poeta e ensaísta. Pouco coñecidoo para os seus coetaneos e por suposto nada coñecido hoxe en día. Da súa obra publicada, consérvanse 134 artigos de prensa e un libro de poemas en galego e castelán.

Salvando as distancias no tempo e sobre todo os puntos de vista actuais, moitas das súas ideas e opinións gardan aínda o seu toque de actualidade, sentimento, paixón pola terra, progreso, etc.

Como exemplo leamos un dos seus artigos titulado “ Las Playas de Serantes” publicado na revista “La Libertad” no seu número 105 o día 14 de decembro de 1934, e un poema que formaba parte do seu poemario “Intemperancias Poéticas” publicado nos talleres tipográficos de “El Correo Gallego” en Ferrol en 1933.

Como agora ás praias chamámoslles Praias de Ferrol, cando formaban parte do Concello de Serantes chamábanlles Praias de Serantes.

 

Cabo Prior dende a praia de Esmelle
Praia de Santa Comba

Serantes Tiene unas Playas inigualables, las que indiscutiblemente serán con el tiempo de Ferrol, porque Serantes y Ferrol, debido a la situación de ambos ayuntamientos, tendrán que unirse para hacer una ciudad, única en la Peninsula. Nos hemos enterado de que el Ayuntamiento de Ferrolhará los Pabellones para los Asilados del Hospicio Municipal, en las incomparables playas de Serantes, y también sabemos, que los vecinos de Serantes están dispuestos a ceder todos los terrenos que sean necesarios, y con largueza, para que los hijos de Ferrol disfruten de la naturaleza, en este bello rincón de España, llamado aser un punto de reconcentración  Europea, en la temporada estival. Debemos de celebrar con gran júbilo el día que se ponga la primera piedra para la construcción de dichos Pabellones, porque con ella también se pondrá la primera de ciudad grande que todos anhelamos.
¡¡Galicia está ignorada para muchisimos españoles, y los gallegos esperamos que en este alborear de España se llegue acomprender todo cuanto vale y se merece Galicia!!

 

Son las playas de Serantes
Inigualables en belleza,
¡¡y no por obra de artífices,
sino por naturaleza!!

Si nos damos cabal cuenta
del porvenir que esto entraña,
¡¡serán de Galicia orgullo
y orgullo serán de España!!

Allí el sol esplendoroso
y las olas cadenciosas
os brindarán salud…,¡vida!

¡¡y en ensenadas preciosas
Pasareis sobre su arena
Unas horas deliciosas!!

 

Mantívose a mesma ortografía que nos artigos orixinais. O artigo e o poema ían acompañados dunhas fotos nas que se ven Cabo Prior desde a praia de Esmelle e a praia de Santa Comba.

 

<< Voltar