Desde Covas (1911) a pequena historia dunha foto vella

01/04/2002, Nicolás Fraga-Agras

O caso foi que Nico, o autor desta longa investigación, atopou a vella foto de marras na súa casa. E ¿quén sabe o por que? chamoulle saber quen era cada un daqueles que aparecen nela, e qué celebraban, porque, sen dúbida, tiñan que celebrar algunha cousa...

Falando, falando, alguén deulle a pista dunha noticia aparecida no Correo Gallego cando o Correo se editaba en Ferrol.

Nela daban conta dun banquete que lle deran algúns veciños de Cobas ó Presidente da Deputación pola inauguración da estrada, e outros bens feitos en prol de Cobas. A nota de prensa dicía que sacara fotos o fotógrafo Sr. Rey Castro... ¿Non sería aquela vella foto unha das que se fixeron aquel día? Porque o certo era que os fotografados amosaban no semblante ter comido moi ben naquela xornada. Nico comezou a busca dos descendentes daqueles citados no Correo coma asistentes ó banquete. Non coñecía a ninguén pero falou e falou cuns e outros ata case reconstruír por completo aquel vello puzzle.

Na súa investigación Nico chegou, por amor ó arte, con moito esforzo e con unha admirable ilusión, as cousas como son, o máis lonxe que o tempo lle permitiu, e velaí os resultados...

Se algún dos lectores deste artigo fose quen de recoñecer na foto a un dos seus antergos, pregámoslle que nos dea aviso na redacción de Columba. Nico e todos nós agardamos as vosas noticias.

O 23 de outubro de 1911, publicábase en El Correo Gallego o seguinte artigo

Desde Cobas. Un banquete
El domingo último se celebró en esta parroquia de San Martín de Cobas (Serantes) el banquete que ya anuncié en una de mis últimas crónicas publicadas en El Correo Gallego, en honor al vicepresidente de la Diputación Provincial don Angel García Valerio y del diputado provincial don Mariano Piñeiro Picallo a quienes tantas mejoras debe este distrito.

El acto se verificó en la casa que don Francisco Cavido posee en esta parroquia.

Por la mañana, todas las personas que habían de asistir al banquete, se trasladaron al sitio conocido por "la cochera" con objeto de recibir a los citados señores. Estos llegaron poco después de las once de la mañana en un automóvil, Procedentes de La Coruña, puestos que debido a la sesión que el día anterior celebró la Diputación y que duró hasta las dos de la madrugada, les impidió venir el sábado.

Después de cambiar afectuosos saludos, todos se dirigieron a Cobas por la nueva carretera en construcción, cuyos trabajos se encuentran muy avanzados.

El banquete dio principio a las dos la tarde. La mesa tenía forma rectangular a lo largo de toda la casa, colocándose en el centro un bonito ramo de flores acordándose que este fuese entregado a la distinguida señora de don Mariano Piñeiro. Presidió la comida el párroco don Casimiro Miño, teniendo a su derecha al Sr. García Valerio y a su izquierda al Sr. Piñeiro Picallo.

Tomaron asiento, indistintamente, el médico don Eduardo Porto, don Jerónimo de Santiago,don José Saavedra Grandal, don Benjamín Alvariño Saavedra y don Pascual Rey, Sres. de Iglesias, don Agapito Lorenzo, don José María Alvariño Saavedra, don Pastor Malde, don José Cid Saavedra, don José Do pico, don José Serantes y otros muchos cuyos nombres siento no recordar.

El fotógrafo Sr. Rey Castro obtuvo varias fotografías. Se sirvió el siguiente menú: entremeses, ostras, langosta, tortilla a la francesa, merluza en ensalada, pollos asados, quesos variados, frutas, champagne, vino rioja blanco y tinto, Jerez, moscatel, ron, coñac, café y tabacos. Al descorcharse el champagne brindó don Casimiro Miño por los Sres. García Valerio y Piñeiro, poniendo de relieve los grandes beneficios que les debe la parroquia de Cobas, de lo cual hasta ahora no se han percatado muchos vecinos. Luego lo hizo el joven don José María Alvariño en nombre de los vecinos de Cobas, puesto, que en estos casos no se mira la política y sí los verdaderos beneficios que hacen al pueblo, diciendo que uno de ellos es la construcción de la carretera que irá a Monte Grande y los ramales a la playa...

También brindó don Pastor Malde en nombre de los vecinos de san Pedro de Marmancón por la prosperidad de Cobas. El Sr. don José Dopico hizo el resumen de los discursos pronunciados en el banquete y terminó brindando por la salud de los citados diputados y la prosperidad del distrito, esperando mucho de los señores García Valerio y Piñeiro.

Terminada la comida y después de haberse hecho un poco de conversación entre los concurrentes, los obsequiados emprendieron el viaje de regreso, siendo acompañados hasta la Cochera donde se les hizo una entusiasta despedida.

Conta tamén o artigo que non puideron asistir ó banquete o tenente vicario don Celestino Saavedra Grandal, párroco de Esmelle e outros.

 

1. Desconocido 12. Desconocido
2. Benjamín Alvariño 13. Mariano Piñeiro
3. José Cid Saavedra 14. esposa de Mariano Piñeiro
4. Ricardo do Faro (Jose M. Alvariño) 15. José Saavedra
5. José Serantes (¿?) 16. Desconocido
6. Desconocido 17. Gerónimo Santiago
7. José Dopico 18. Pastor Malde
8. Desconocido 19. Casimiro Miño Castelo
9. Desconocido 20. Angel García Valerio
10. Ramón de Vitorio 21. Eduardo Porto
11. Agapito Lorenzo 22. Benito Albariño
  Niños, Desconocidos



NOTA:
Despois de novas investigacións, este artigo é ampliado e corrixido no Nº 4 de esta revista, no artigo titulado “19911. Novas daquel banquete” e publicada no inverno de 2004.
<< Voltar